پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن

دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن، به شما کمک می‌کند تا با الزامات و مفاهیم کلیدی سیستم‌های مدیریت کیفیت (ISO 9001)، محیط زیست (ISO 14001) و ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (ISO 45001) آشنا شوید و مهارت‌های لازم برای ممیزی و پیاده‌سازی این سیستم‌ها را در سازمان خود کسب کنید. در این دوره، با رویکردی جامع و عملی، به شما در درک و تفسیر الزامات استانداردهای مذکور، برنامه‌ریزی و انجام ممیزی‌های داخلی، شناسایی و رفع عدم انطباق‌ها و همچنین بهبود مستمر سیستم‌های مدیریت یکپارچه در سازمانتان یاری می‌رسانیم.

پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن

قسمتی از متن
سیستم های مدیریت کیفیت (ISO 9001:2000)، مدیریت
زیست محیطی(ISO 14001:2004) و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OHSAS 18001:2007) با ثبت وقایع و به جا گذاردن شواهد عینی، با استفاده از ابزارهایی مانندبازنگری مدیریت، اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و ممیزی ها شرایط یادگیری را در سازمان تسهیل می نمایند.

نظام مدیریت یکپارچه (IMS)
عبارت است از یک نظام مدیریت که برای سازمان از دیدگاه های کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت حرفه ای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و کنترل می نماید.

مزایای استقرار یکپارچه
سازمان‌ها می‌توانند درصورت ادغام این سه سیستم از مزایای زیر بهره‌مند شوند:
– افزایش اثربخشی سیستم مدیریت سازمان از طریق نگرش جامع به موضوع تعیین خط‌مشی و اهداف، برنامه‌ریزی‌ها، ممیزی‌ها، پایش و اندازه‌گیری و …
– کاهش تضاد و نقاط افتراق بین سه سیستم
– استفاده از منابع در دسترس به صورت مؤثر و پیشگیری از دوباره‌کاری‌ها و اتلاف وقت و انرژی کارکنان
– اجرای آسان‌تر و روان‌تر سیستم‌ها از سوی کارکنان

کاهش زمان لازم جهت انجام ممیزی‌های شخص ثالث و صرفه جویی در هزینه‌های مربوطه.
کاهش حجم اطلاعات در گردش و کمتر شدن احتمال بروز خطا و نیز حجم مستندات کمتر.
جلب رضایت طرف‌های ذینفع
از جمله مشتریان و ارائه تصویری مطلوبتر از سازمان.

سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000
سازمان ISO
سازمان بین المللی استاندارد ISO
سازمان غیر انتفاعی ، مقر آن در ژنو سوئیس
وظیفه آن تبادل نظر، توسعه و صدور استانداردهای جهانی
در برگیرنده بیش از 100 کشور عضو و نماینده
متشکل از بیش از 200 کمیته فنی (TC)

مبانی فکری سیستم های مدیریت کیفیت
مشتری محوری
بهبود مداوم
سیستم‌های مدیریت کیفیت، سازمانها را ترغیب می‌کند تا نیازها و انتظارات مشتری را تحلیل کرده و به تعیین فرایندهایی که جهت دستیابی به محصول  مورد قبول مشتری کمک می‌کند اقدام نمایند و این فرایندها را تحت کنترل قرار دهند و دائماً بهبود بخشند تا احتمال افزایش رضایت مشتری و سایر طرفهای ذینفع را بیشتر کند.

هشت اصل مدیریت کیفیت
1- مشتری محوری سازمان‌ها به مشتریان خود وابسته هستند و لذا بایستی نیازهای حال و آینده آنان را درک نمایند، خواسته‌های آنها را برآورده سازند و در جهت فرارفتن از انتظارات مشتری تلاش کنند.

2- راهبری راهبران وحدت مقصد و جهت‌گیری سازمان راایجاد می‌کنند.آنها بایستی محیط درون سازمان را به نحوی به‌وجود آورده و برقرار نگه‌دارند تا افراد بتوانند در دستیابی به اهداف سازمان به طور کامل دخیل شوند.

3- دخیل بودن افراد
افراد در هر سطحی که باشند جوهره سازمان هستند و دخیل بودن کامل آنها موجب می‌شود تا توانایی‌های آنها در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گیرند
و………..

فهرست مطالب
اهداف دوره
مروری بر تعاریف و الزامات سیستم‌های مدیریت  ISO 9001:2000 ، ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001 : 2007
آشنایی با مشترکات سه سیستم
آشنایی با مستندات سه سیستم مذکور
شناخت مبانی و اصول ممیزی
شناخت مراحل و فرایند ممیزی سیستم‌های مدیریت
شناخت اصول رفتاری ممیزین داخلی
آشنایی با روش ثبت سه سیستم
و….


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 252

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط