پاورپوینت آشنايی با مدل تعالی سازمانی

مدل تعالی سازمانی چارچوبی است که به سازمان ها در مسیر تعالی و بهبود مستمر کمک می کند. این مدل با ارائه معیارها و شاخص های مختلف، سازمان ها را در زمینه های مختلف مانند رهبری، استراتژی، مشتریان، منابع انسانی و فرایندها ارزیابی می کند.

پاورپوینت آشنايی با مدل تعالی سازمانی

مدیریت کیفیت جامع (TQM)
مدیریت کیفیت جامع (TQM) را میتوان بعنوان یک فرهنگ مدیریتی که بطور مداوم در حال تکامل است تعریف نمود.
این رویکرد شامل ارزشها (Values)، تکنیک‌ها (Techniques)، متدولوژی‌ها (Methodologies) و ابزارهائی (Tools) است که هدف آنها افزایش بهره‌وری، رضایت مشتریان و بهبود مستمر ازطریق مشارکت عمومی کارکنان و کاهش منابع مورد نیاز است.

مدل تعالی سازمانی BusinessExcellence Models
عبارت است از یک قالب یـا چارچوب که از طرف شخص ، گروه ، موسسه، کشور، سازمای محلی یا بین‌المللی  برای مقایسه، انتخاب و ارتقای عملکرد سازمانها و شرکت‌ها طراحی وتعمیق می یابد.

جایزه کیفیت دمینگ
جایزه دمینگ در سال1951 به  پیشنهاد  آقای  کنچی  کویاناگی (Kenchi Koyanagi)، توسط اتحادیه مهندسین و دانشمندان ژاپنی (JUSE) به یادبود خدمات برجسته دکتر دمینگ ایجاد شده است

انواع جایزه دمینگ
1- جایزه دمینگ برای افراد حقیقی (Individuals)
به افرادی اهدا میشود که مطالعات جامع و نقش مهمی در گسترش و پیاده سازی موفق TQM با استفاده از روشهای آماری داشته اند.
2- جایزه کاربردی دمینگ (Application)
به شرکتهایی اهدا میشود که در پیاده سازی و استفاده از TQM به نتایج درخشانی رسیده اند و از این طریق بهبود های مهم و قابل توجهی در عملکرد خود ایجاد کرده اند.

جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج امریکا
این جایزه به عنوان موتورمحرکه شرکتهای آمریکایی با بررسی نقاط قوت و ضعف جایزه کیفیت در ژاپن توسط گروهی از کارشناسان آمریکایی شکل گرفت.
آغاز بکار در سال 1987 با امضای قانون شماره 107-100 توسط رونالد ریگان و اعطای جایزه همه ساله در کاخ سفید توسط ریاست جمهور وقت آمریکا می باشد.

کاربردها و مزایای مدل تعالی سازمانی EFQM
ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمان‌ها در مسیر تعالی
کمک به درک فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب (هدف) و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف
مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد سازمان و در همه حوزه‌های عملکرد و چارچوبی برای اندازه گیری عملکرد سازمان .
شناسایی نقاط قوت و نواحی بهبود سازمان
امکان و انجام مقایسه با بیرون از سازمان ( Benchmarking )
توجه به اهداف درون سازمانی و نتایج کسب شده در سازمان
امکان شرکت و برنده شدن در فرایند جایزه
توجه به نیازهای همه ذی نفعان سازمان
و…

فهرست مطالب
بخش اول:
مروری بر مدلهای سرآمدی سازمانی
بخش دوم:
ارزشها و مفاهیم سر آمدی و معیارهای مدلEFQM/
بخش سوم:
مرورسیستم امتیازدهی و معرفی منطق  RADAR
بخش چهارم:
خود ازریابی
بخش پنجم:
معرفی جوایز و فرایند جوایز ملی در ایران


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 120

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط