مقاله نقش تبلیغات در بازاریابی فرهنگی

این تحقیق در مورد تبلیغات می باشد و به بررسی نقش آن در بازاریابی فرهنگی می پردازد. این پروژه به دانشجویان رشته های روابط عمومی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، اقتصاد ، حسابداری و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

مقدمه
امروزه تولید و ارائه کالا به تنهایی کافی نیست زیرا فعالیتهای در حال توسعه تغییر کرده است و در یک محیط رقابتی بایستی مشتریان را جذب نمود. تبلیغ بخشی از بازاریابی موفقیت آمیز به حساب می آید و شرکتهای موفق به ویژه در امر صادرات، به موازات ارتقای کیفی محصولات خود به دنبال طراحی و به کارگیری سیستمهای بازاریابی پویا و مؤثر می باشند. تبلیغ به شما کمک می کند تا مشتریان کنونی را نسبت به خود وفادار ساخته یا بازارهای جدیدی را برای خود برگزینید.

یکی از جنبه هایی که به کمک آنها دیدگاه مشتریان نسبت به شرکت شما شکل می گیرد شیوه های تبلیغاتی شماست. برای انجام تبلیغات، ابزارها و شیوه های مختلفی وجود دارد که در مطالعه حاضر مورد بررسی قرار گرفته و مزایا، معایب و راهکارهای اجرایی صحیح آنها ارائه گردیده است. رسانه های تبلیغی نیز همچون سایر علوم به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. در مرحله معرفی کالا، آگهی های تجاری (به ویژه رسانه های ارتباطی انبوه مانند اینترنت) و روابط عمومی برای ایجاد آگاهی و علاقمند کردن مشتری بسیار مناسب اند زیرا اینترنت شناسایی مشتریان را با جمع آوری و تجزیه و تحلیل ویژگیهای آنها آسان می کند.

در حال حاضر انتخاب هر کدام از راهبردها می تواند موفقیت آمیز باشد به شرط آنکه به صورت مؤثر به کار گرفته شود. در هر صورت نمونه مؤثر، ترکیبی از راهبردها خواهد بود که بهتر بتواند به نیازهای بازار و مشتریان نزدیک شده و پاسخگوی آنها باشد.

بازار
کلمه بازار تداعی کننده خیابانی شلوغ و مملو از خریداران و فروشندگان است. اما به صورت دقیق تر بازار را به عنوان هر مکانی که گروهی از خریداران واقعی و بالقوه یک محصول وجود داشته باشند, تعریف می‌کنند. اندازه بازار به تعداد کسانی که اظهار نیاز می کنند و میزان نیاز آنها و توانایی خریداران برای انجام معامله بستگی دارد.

بازاریابی
بازاریابی به معنای اداره کردن و گسترش بازارها به منظور تامین نیازهای خریداران و شناسایی نیازهای بالقوه است. فعالیت های بازاریابی را می توان به ترتیب تولید محصول، تحقیق بازار،  ایجاد ارتباط، توزیع،  قیمت گذاری و ارائه خدمات دانست.

اما فلسفه اصلی مدیریت بازاریابی برچهار عامل استوار است که آنها را با عنوان چهار p (محصول،  قیمت، تشویق،  جایگاه) می شناسند.  مشخصات محصول،  قیمت تعیین شده برای آن، جایگاه مناسب زمانی و مکانی برای عرضه محصول و عوامل تشویق کننده ای مانند تبلیغ و اطلاع رسانی تشکیل دهنده آمیخته بازاریابی می باشند.

بازاریابی امیال و نیازهای ارضا نشده را شناسایی می‌کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده، میزان سودآوری آن را نیز اندازه‌گیری می‌کند. به عبارت دیگر بازاریابی، بخش‌هایی از بازار را به عنوان مناسب‌ترین بخش بازار برای شرکت شناسایی و مشخص می‌کند که شرکت نیز توانایی و امکان عرضه خدمات به آنها را دارد و همچنین مناسبترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحی و معرفی می‌کند.

فهرست مطالب
مقدمه
بازار
بازاریابی
بازاریابی دارای دو جنبه است
بازاریابی فرهنگی (MarketingCulture)
مدیریت بازاریابی فرهنگی
وظایف اصلی در مدیریت بازاریابی فرهنگی
اهمیت و نقش بازاریابی فرهنگی در ارائه ی محصولات و خدمات فرهنگی
جایگاه تبلیغات در بازاریابی
اجزای بازاریابی و تعیین جایگاه تبلیغات در آن
عوامل موثر در ترویج
تمایز بین اهداف تبلیغات و بازاریابی
اهداف تبلیغ
مزایای نوشتن اهداف تبلیغات
بررسی موردی (تبلیغات صنعت کاشی در کشور)
نتیجه گیری


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 24

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط