مقاله مبانی سازمان مدیریت

این تحقیق با موضوع مبانی سازمان مدیریت بوده و ویژگی های مدیریت سازمانی و وظایف و نقش های مدیران را به طور مفصل مورد بررسی قرار می دهد. این تحقیق به دانشجویان رشته های مدیریت و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه
جوامع امروز را جوامع سازمانی می نامند ، زیرا در دنیای امروز ، سازمانها همه ی جوانب زندگی را فرا گرفته اند . سازمان عبارت است از پدیده ای اجتماعی یا گروهی متشکل از دو یا چند نفر که در محیطی با ساختار منظم به طور آگاهانه هماهنگ شده و برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری می کنند.

سازمانها از ابعاد مختلفی با هم متفاوتند . بیمارستانها ، مدارس ، اداره راهنمایی و رانندگی ، دانشگاه ، تیم های ورزشی ، ارتش ، فروشگاهها ، شرکتها و موسسات مختلف همه سازمان هستند . همه سازمانها کوچک یا بزرگ ، رسمی و یا غیر رسمی دارای عوامل مشترکی هستند که این عوامل عبارتند از :

۱) اهداف
۲) برنامه
۳) منابع
۴) مدیریت

تعریف مديريت
مدیریت عبارت است از فرایند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و نظارت بر کار اعضای سازمان و کاربرد کلیه ی منابع قابل دسترسی برای رسیدن به اهداف تعیین شده ی سازمان .

مديريت هنروفن به كارگيري موثر و كارامد  منابع مالي وانساني بر مبناي يك نظام ارزشي است كه با برنامه ريزي سازماندهي بسيج منابع وامكانات هدايت و كنترل عمليات براي نيل به اهداف سازمان اقدام مينمايد.

انواع سازمانها
سازمانها با توجه به اهداف اولیه ی آنها به انواع زیر تقسیم می شود :
۱) سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی
۲) سازمانهای تولیدی و خدماتی
۳) سازمانهای دولتی و خصوصی

فهرست مطالب
مقدمه
تعریف مديريت
انواع سازمانها
انواع تعريف مديريت
ويژگيهاي تعاريف مديريت
اهميت مديريت
مهارتهای مورد نیاز مدیران
وظایف مدیر
نقش های مدیران
نقش های ارتباطی
نقش های اطلاعاتی
نقش های تصمیم گیری
تصمیم گیری
انواع مسئله و انواع تصمیم
شرایط تصمیم گیری
مدلهای تصمیم گیری
مدل کلاسیک
مدل عقلایی تصمیم گیری
مدل اداری
مدل تصمیم گیری عقلایی محدود
مدل رضایت بخش تصمیم گیری
تصمیم گیری گروهی
مزایای تصمیم گیری گروهی
معایب تصمیم گیری گروهی
فنون تصمیم گیری گروهی
طوفان مغزی
روش گروه اسمی
فن دلفی
ملاقاتهای الکترونیکی
برنامه ریزی
برنامه ریزی رسمی و غیر رسمی
فرایند برنامه ریزی
سطوح هدفها
سطوح برنامه ها
قلمرو برنامه ها
انواع طبقه بندي نظريه هاي سازماني
طبقه بندي چارلز پرو
مدل انساني شامل روابط انساني
طبقه بندي هيگز وگولت
طبقه بندي جيمز تامپسون: راهبرد مختلط و انتخابي
فرضيه اصلي در نظريه سنتي مديريت
مديريت علمي
مطالعات تيلور
درس هاي عملي ازمديريت علمي
نظريه اصول علم اداره
تلاش براي الگوبرداري از سازمانهاي موفق
اصول كلي مديريت در نظريه اداري
نظريه بروكراسي
نظريه وبر
ويژگيهاي نظريه بروكراسي
جنبش روابط انساني و مطالعات هاثورن
نظريه نيازهاي انساني
نظريه شخصيت و سازمان(كريس ارجريس)
مديريت اقتضايي
ويژگي هاي فرايند اقتضايي
نقشهاي متفاوت مديريتي
ويژگيهاي 8 گانه سازمانهاي كامل يافته
فرايند خلاقيت
اهميت خلاقيت
ارتباط خلاقيت و برنامه ريزي
موانع خلاقيت
نواوري در سازمانها يادگيرنده
ويژگيهاي سازمانهاي نوآور
نقشهاي نواور در سازمان
قهرمان محصول: طرفدار نواوري
موانع نواوري
مراحل فرايند خلاقيت
برنامه ريزي
اهميت برنامه ريزي
انواع برنامه ريزي
برنامه ريزي نيروي انساني
مزاياي برنامه راهبردي
مراحل برنامه ريزي راهبردي
نتیجه گیری
منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 34

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط