مقاله بررسی رابطه هوش هیجانی و فرسودگی تحصیلی

مقاله بررسی رابطه هوش هیجانی و فرسودگی تحصیلی

مقاله بررسی رابطه هوش هیجانی و فرسودگی تحصیلی
چکیده:
این مطالعه برای بررسی رابطه هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی نیز برای بررسی مؤلفه‌های هوش هیجانی و ابعاد فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شاخه های نظری شهرستان رامهرمز در سال تحصیلی 94-93 انجام شد. روش تحقیق همبستگی است. جامعه آماری پژوهش دانش‌آموزان دوره متوسطه شهرستان بودند. نمونه 126 نفر از دانش‌آموزان بودند که به روش نمونه‌گیری از نوع خوشه‌گیری می‌باشد.

برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های استاندارد هوش هیجانی شات و همکاران (1998) و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی بروسو (2007) استفاده شد و اطلاعات از طریق نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شدند . از همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه استفاده شد نتایج بیانگر رابطه منفی و معنادار بین هوش هیجانی و فرسودگی تحصیلی (0/567= r) بودند. همچنین بین مؤلفه‌های هوش هیجانی و ابعاد فرسودگی تحصیلی رابطه منفی و معنادار وجود دارد. پس توجه به مؤلفه‌های هوش هیجانی می‌تواند باعث کاهش فرسودگی تحصیلی شود.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
روش
ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات
مقیاس هوش هیجانی
مقیاس فرسودگی تحصیلی
نتایج و یافته‌های پژوهش
بحث و نتیجه‌گیری
منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 12

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط