مقاله ارگونومی در محیط کار بهبود کارایی و سلامتی با طراحی مناسب

ارگونومی در محیط کار، دانشی است که با طراحی مناسب محیط کار، کارایی و سلامتی کارکنان را بهبود می‌بخشد. در این مقاله، به بررسی اصول ارگونومی در محیط کار و تأثیر آن بر کارایی و سلامتی کارکنان پرداخته شده است.

مقاله ارگونومی در محیط کار بهبود کارایی و سلامتی با طراحی مناسب

بخشی از متن پاورپوینت ارگونومی یا مهندسی فاکتورهای انسانی و بدنی
ارگونومی یا مهندسی فاکتورهای انسانی از دو کلمه یونانی Ergo به معنی کار و Nomos به معنی قانون و قاعده مشتق شده است و در لغت به معنی قانون و قاعده کار است. ارگونومی عبارت است از مطالعه علمی انسانها در ارتباط با محیط کارشان و تطابق علمی کار و محیط کار با مشخصات فیزیکی و روانی انسان و کاربرد اطلاعات علمی موجود درباره انسان برای حل مشکلات طراحی. …

فهرست مطالب:
آنتروپومتری
دو نوع اساسی از اندازه گیری
ارگونومی
نتایج به کارگیری دانش ارگونومی در محیط کار
بینایی و وضعیت سر و گردن
حفظ ستون فقرات و طرز نشستن
چند نکته مهم در مورد طرز نشستن
الف. وضع اندامی صاف
ب. وضع اندامی قوز کرده
طراحی سطوح کار و میز تحریر
مقایسه وضع اندامی در دو حالت سطح افقی و سطح مایل
ارتفاع سطح کار نشسته
اصول کلی طراحی سطح کار نشسته
طراحی مناسب صندلی
روش های جلوگیری از کوژی ستون فقرات
تاثیر پشتی صندلی بر وضعیت ستون فقرات در ناحیه لامبر
چند عامل فشار وارد بر دیسکها را کاهش می دهد
پارامترهای مناسب برای یک صندلی ارگونومیک
1- ارتفاع نشستگاه
2- شیب نشستگاه
تاثیر ارتفاع و زاویه نشستگاه و ارتفاع میز بر خمش لامبردر آزمایش Mandal
نمودار نتایج آزمایشMandal
پس حال ما چه کار کنیم؟
3- عمق و عرض نشستگاه
4-طراح داری و نرمی تشک
پارامترهای پشتی صندلی
ارگونومی در کار با رایانه
کمترین ویژگیهای یک محیط کاری مناسب برای کاربران کامپیوتر


فرمت فایل: PPT

تعداد صفحات: 35

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط