طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم درس 20 مطالعه‌ی موردی

طرح درس مطالعه موردی مطالعات ششم

طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی ششم درس 20 مطالعه‌ی موردی
جمهوری اسلامی ایران بعد از چین و روسیه بیشترین تعداد همسایگان را دارد که از این تعداد با ٨ کشور از طریق دریا و ٧ کشور از طریق خشکی همسایه می‌باشد.

به طور کلی مرز ابزار پایه و اولیه قلمرو حاکمیتی یک دولت سرزمین است و مفهوم مرز برای اثبات حاکمیت و روابط آن با کشورها و دولت‌های دیگر لازم و ضروری است.

در این فصل(ایران و همسایگان) دانش آموزان با مفهوم و اهمیت و انواع مرز آشنا می‌شوند و با بررسی برخی ویژگی‌های کشورهای همسایه به مقایسه آنها می‌پردازند.

در این قسمت طرح درس و روش تدریس درس مطالعه‌ی موردی به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف و انتظارات:
✅ اهمیت مرز را بشناسند و انواع مرزها را روی نقشه نمایش دهند.
✅ شرایط و چگونگی ورود و خروج از کشور را بنویسند و مقررات آن را بیان نمایند.
✅ شباهت‌ها و تفاوت‌های ما و کشورهای همسایه را ثبت و مقایسه نمایند.
✅ دلایل خود برای سفر به یک کشور همسایه را بیان کنند.
✅ نامه‌ای به دوست فرضی در کشور همسایه بنویسند و کشور خود را معرفی کنند.
✅ دربارۀ کشورهای همسایه از منابع مختلف اطلاعاتی گردآوری کنند و نمایش دهند.


فرمت فایل: WORD , PDF

تعداد صفحات:

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط