ساختار تدریس درس ریاضی پایه سوم

ساختار تدریس درس ریاضی پایه سوم

ساختار تدریس درس ریاضی پایه سوم
فلسفه و چرایی درس ریاضی در برنامه درس ملی در بخش حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری
ریاضیات از طریق استدلال کردن و فهمیدن معنادار می‌شود و باید به سایر موضوعات درسی و تجارب روزانه‌ی فرد ربط داده شود. ابزار و وسایل مجسم و عینی، فرد را یاری می‌دهند تا تجربه‌‌های عینی را به نمادهای تصویری و در نهایت نمادهای تجربی ربط دهند.

توجه به عظمت و قدرت خداوند (باتوجه به ساحت تعلیم و تربیت، اعتقادی، عبادی،‌اخلاقی)
اشاره به نظم و قانون حکم فرما در جامعه و مکان‌های اجتماعی مثل مدرسه- بانک

(با توجه به ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی)
اشاره به اهمیت سلامت جسمی در فعالیت‌های اجتماعی و اهمیت بهداشت (باتوجه به ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی)
تلفیق فصل دوم ریاضی با فصل سوم علوم که در اندازه‌گیری مواد و معرفی جرم (واحد گرم- کیلوگرم) هماهنگی دارد.
تلفیق ریاضی و اجتماعی (درس یازدهم: درآمد)

تلفیق ریاضی و هنر (از فصل دوم ریاضی) که مکعب درست کنند و اشکال مربوط به هر پول (ده تایی- صدتایی- هزارتایی و یکی) را بکشد.
حرکت در جهت فلسفه‌ی هر درس مبتنی بر سند تحول بنیادین.

محقق کردن ساحت‌های شش گانه در دروس مختلف
تربیت و رشد همه جانبه‌ی دانش‌آموزان
ایجاد فضای لذت بخش برای یادگیری دانش‌آموزان
تعمیم آموخته‌های دانش‌آموزان با محیط واقعی پیرامون خود.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 16

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط