تحقیق چالشهای دانش آموزان مرزی یا دیر آموز

تحقیق چالشهای دانش آموزان مرزی یا دیر آموز

تحقیق چالشهای دانش آموزان مرزی یا دیر آموز
چکیده:
کودکان دیرآموز متنوعی دارند که برخی از آنان با سرعت بیشتری نسبت به همسالان خود یاد می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر در یادگیری کندتر عمل می‌کنند و این وضعیت ممکن است باعث مشکلاتی در تامین نیازهای شخصی و یا متطلبات دیگران  از آنان شود. گروهی از کودکان دیرآموز، که دارای هوش معادل 70 تا 85 هستند و تقریباً 6.13 درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند، به عنوان یک جامعه مختصر از افراد مشخص نشده اند و در زمینه‌های غیر تحصیلی و فعالیتهای ذهنی پیچیده، مستقل و موفق می‌توانند عمل کنند.

هرچند این کودکان ممکن است به نیازهای آموزشی ویژه‌ای داشته باشند، اما محققان بیشتر معتقدند که در جایگاه مناسب سیستم آموزشی نیستند و می‌بایست در مدارس عادی تحصیل کنند. بنابراین، معلمان در کلاس‌های عادی با تنوع ویژگی‌های شناختی و عاطفی دانش‌آموزان مواجه هستند و برای موفقیت در آموزش باید به شناخت کامل ویژگی‌های همه‌جانبه این کودکان پرداخته و آموزش خود را با توجه به توانمندی‌های مختلف آنها تنظیم کنند.

این مسئله نیازمند زمان و تلاش بسیاری از سوی معلمان است، و آموزش‌های مناسب برای شناخت صحیح ویژگی‌های دانش‌آموزان دیرآموز و نیز چگونگی مداخله مؤثر در فرآیند یادگیری آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه‌ریزی دقیق و پویایی برای آموزش این دسته از دانش‌آموزان نیاز به همکاری فعال معلمان، دانش‌آموزان، و خانواده‌ها دارد.

این برنامه‌ها باید با نیازهای گوناگون ویژگی‌های آنها هماهنگ شده و با ارائه آموزش فردی‌شده، تیمی، و تقویت مهارت‌های اجتماعی، بهبود عملکرد آموزشی این گروه از دانش‌آموزان را تضمین کنند. ارزیابی مستمر و پویا از عملکرد دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌ها نیز برای موفقیت این روند حیاتی است.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 16

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط