صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » مدیریت  »  مقاله در مورد فروشگاه وال مارت

مقاله در مورد فروشگاه وال مارت

این تحقیق در مورد فروشگاه وال مارت می باشد و پس از معرفی تاریخچه این فروشگاه زنجیره ای ، به بیان بخش های مختلف فروشگاه و رموز موفقیت های آن می پردازد.

مقدمه
وال مارت از فروشگاه های زنجیره ای معروف در ایالات متحده و کانادا است که در مکزیک ، اروپا ٬ هند و چین نیز شعبه دارد. این فروشگاه در سال ۱۹۶۲ توسط سام والتون ایجاد گردید و هم اکنون با بیش از ۶۲۰۰ شعبه و ۸ میلیون کارمند بزرگترین فروشگاه زنجیره ای جهان شناخته میشود. صاحبان آن که سه برادر و یک خواهر هستند ، هشتمین ثروتمند دنیا هستند. معروفیت این فروشگاه به علت ارزانی و به اصطلاح جوری جنس است. وال – مارت در آمريكا داراى ۳۶۰۰ شعبه فروشگاهى است. اين شركت در كره جنوبى ، چين، پورتوريكو، كانادا، مكزيك و آلمان هم مجموعاً داراى ۱۵۷۰ شعبه است.

شركت خرده فروشی وال مارت با ۳۵۱ ميليارد دلار درآمد و ۱۱ ميليارد دلار سود به عنوان بزرگترين شركت امريكايي طي سال ۲۰۰۷ شناخته شد.

موسس این فروشگاه؛ “سام والتون” است، که در سال ۱۹۱۸ در کینگفیشر، اکلاهما زاده شد و تا ۵ سالگی در مزرعه پدرش کار می‌کرد. پس از آن، به دلیل مشکلات اقتصادی، به‌همراه سایر اعضای خانواده، مزرعه پدری را رها کردند و برای تجارت، رهسپار مناطق مختلف آمریکا شدند. سام و برادرش؛ باد والتون، اولین فروشگاه تخفیف‌دار را، در سال ۱۹۶۲ به صورتی ساده و سنتی، در آرکانزاس راه‌اندازی کردند.

در سال ۲۰۱۱ در رتبه‌بندی انجام شده، توسط مجله فورچون، شرکت وال مارت در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ رتبه اول از بزرگترین شرکت‌های عمومی جهان را به خود اختصاص داد. این شرکت همچنین، با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان به‌شمار می‌آید. شعبه مرکزی آن، در بنتونویل، آرکانزاس، در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. شرکت وال‌مارت، در سال ۱۹۷۲ بعنوان یک شرکت عمومی، وارد بازار بورس نیویورک شد.

درحال‌حاضر شرکت والمارت، همچنان در مالکیت “خانواده والتون” بوده، که با دارا بودن ۴۸٪ درصد از سهام این شرکت، کماکان کنترل آنرا در دست دارند. این شرکت، با دارا بودن بزرگترین شبکه خرده‌فروشی، یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود.

شرکت وال‌مارت، دارای ۸٫۵۰۰ شعبه، در ۱۵ کشور بوده، که تحت ۵۵ نام تجاری فعالیت می‌نمایند. این شرکت، با نام تجاری “وال‌مارت”، در ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند؛ که شامل تمامی ۵۰ ایالت به اضافه پورتوریکو می‌باشد. در کشور مکزیک؛ با نام تجاری “وال‌مکس”، در بریتانیا؛ با برند “آسدا”، در ژاپن؛ با نشان تجاری “سیو” و در کشور هند؛ با نام تجاری “بست‌پرایس”، فعالیت می‌کند. شرکت والمارت در کشورهای آرژانتین، برزیل و کانادا نیز، سرمایه‌گذاری‌های گوناگونی با نام‌های تجاری مختلف انجام داده است.

با وجود اینکه نام تجاری وال‌مارت، در آمریکای شمالی مرکزیت دارد و برند شناخته شده‌ای می‌باشد، ولی این شرکت، فعالیت‌های تجاری گوناگونی در کشورهای خارج از آمریکای شمالی انجام می‌دهد، که فعالیت‌های اقتصادی آن، در بریتانیا، آمریکای جنوبی و جمهوری خلق چین بسیار موفق بوده و از جمله فعالیت‌های ناموفق وال‌مارت، می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های این شرکت، در کشورهای آلمان و کره جنوبی، اشاره کرد. در حال حاضر اس. رابسون والتون؛ ریاست هیئت مدیره وال مارت را برعهده دارد و از ماه فوریه ۲۰۱۴ داگ مک‌میلان جایگزین مایکل دوک در جایگاه مدیر عاملی بزرگترین شرکت جهان گردید. شمار کارکنان والمارت بیش از ۲٫۲ میلیون نفر می‌باشد.

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه
سال‌های اولیه (از ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۹)
تلفیق و رشد (از ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۵)
حوزه فعالیت
فروشگاه‌ها
سوپرسنترها
بازارهای محلی
سامز کلاب
فروشگاه‌های بین‌المللی
منابع انسانی
فروش
بازارهای ایالات متحده
بازارهای بین‌المللی
بنیانگذار
مدیریت ارشد
ابتکارها
عوامل موفقيت
تابلو اطلاعات توضيحي
فناوري روز
كنترل هزينه ها
ويژگيها
فرهنگ و ارزشهای سازماني
چشم انداز آينده
چه چيزي مي توان ياد گرفت؟
منابع


تعداد صفحات : 29 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود